Hírlevélre

III. Széchenyi futam
2008 - Győr

1. rész

Tovább » a verseny leírására Tovább » a linkgyűjteményre


Idén harmadszor rendezték meg az Alternatív Hajtású Járművek Versenyét Győrben. (www.ahjv.hu) Az első versenyen még krumplit is felhasználtak a lelkes tervezők az egyik jármű hajtásának a kiépítésére. Ma már azonban egyre komolyabb gépek születnek, és az induló versenyzők száma is megduplázódott az elmúlt néhány év alatt. Egyre többen gondoljuk komolyan, hogy tennünk kéne valamit környezetünk megóvása érdekében, hogy még az ezer év múlva élő leszármazottaink is hasonlóan jó állapotú Földön tudjanak élni.


Volt ezen a versenyen a háromkerekű "Antibringától" kezdve a napelemes meghajtású négykerekűn át a sűrített levegős hajtású (a könnyebb beszerezhetőség miatt a versenyen sűrített nitrogénnel üzemeltetett) járműig minden. A legtöbb jármű elektromos motorral volt felszerelve. Az elektromos motorok meghajtásához az energiát akkumulátorok tárolják. Volt több olyan csapat is, akik a jobb gyorsulás érdekében az akkumulátorok mellett szuperkondenzátorokat is alkalmaztak.


Az egyértelműen kirajzolódott, hogy az elektromos járművek térhódítása a városi közlekedésben ma már nem utópia. Megvalósítható, életképes megoldások, átalakított széria autók is részt vettek ezen a versenyen, melyek közül többnek már a forgalmi engedélyébe is be van jegyezve, hogy a jármű pusztán elektromos meghajtással üzemel. Tehát a technika már rendelkezésre áll. Megnyílt a lehetőség a vállalkozó szellemű, valamennyi anyagi háttérrel rendelkező, környezetüket védeni akaró emberek előtt arra, hogy a benzinfaló szörnyek helyett rövid távolságokra - akár 60-80 km-re, tipikusan városi közlekedésre - nulla károsanyag-kibocsátású elektromos autókat használjanak.


A járművek bemutatása

néhány versenyző
Néhány versenygép
   
nitromobil nagy távolságra még nem lehet elindulni elektromos hajtású géppel
Az egyik sűrített nitrogénnel üzemelő jármű -
ha kifogy az üzemanyag...
Az ANTIBRINGA tetőcsomagtartón érkezett
   
elektromos négykerekű elektromos négykerekű
A CSERI-TEAM elektromos négykerekűje Ennek a járgánynak a leggyengébb pontja a lánckerék volt, ami a motort volt hivatott összekötni a "futóművel" (hátsókerék-meghajtás) - verseny közben többször is vissza kellett helyezni
   
A sokféle meghajtást ötvöző jármű Már leszedve az utánfutóról
A többféle meghajtást ötvöző "Pápamobil" -
a város legszebb terein láthatták az érdeklődők
A legtöbb gépet utánfutón hozták -
egy másik nitrogénhajtású jármű -
a zsűri ezt a járművet nem engedte elindulni
a versenyen a biztonsági öv hiánya miatt
   
golfkocsi Fiat Tipo
Egy golfkocsi És a széria autók: Fiat Tipo
   
Trabant 601 Polski Fiat 126
Trabant 601 Polski Fiat 126
   
Citroen 2CV Porsche 924
És a mi két autónk: Citroen 2CV Porsche 924 - a saját lábán érkezett 155 km-ről - félúton háromórás rátöltéssel


Tovább » a verseny leírására Tovább » a linkgyűjteményre